Tofaş Kaptanıyla Konuştuk

3 Kasım 2011 Perşembe

Kerem Gönlüm Röportajı





RÖPORTAJ: İLKER ACUN | twitter.com/ilkeracun | ilker.acun@ntv.com.tr 
Anadolu Efes’in ve milli takımın tecrübeli yıldızı Kerem Gönlüm, NTV Spor’un sorularını yanıtladı. Sağ diz ön çapraz bağlarının kopmasının ardından Belçika’da ameliyat olan yıldız basketbolcu, sahalara dönüşünün şubat sonu ya da mart başında gerçekleşeceğini söyledi.  
THY Euroleague’de final four’a bu sezon İstanbul’un ev sahipliği yapmasının Türk takımları açısından büyük bir fırsat olduğunu vurgulayan Kerem, taraftarların da desteğiyle en az bir Türk takımın Euroleague’de final four oynayacağına inandığını söyledi.
Anadolu Efes’in bu sezon çok daha güçlü bir kadro oluşturduğuna dikkat çeken tecrübeli isim, henüz sezonun çok başında olmamıza rağmen Türk takımları arasında final four için en güçlü adayın Anadolu Efes olduğunu belirtti.
Öncelikle geçtiğimiz yaz dönemine dönelim. Milli takımın Bormio kampında çok talihsiz bir sakatlık geçirdin ve sağ diz ön çapraz bağların koptu. Bu ciddi sakatlık neticesinde de Belçika’ya giderek ameliyat oldun ve rehabilitasyon tedavisinin ardından yeniden Türkiye’ye döndün. Şu anda sakatlığın ne durumda; ne zaman sahalara dönmeyi planlıyorsun?
Şu anda geçtiğimiz yaz aylarına dönmek benim için biraz tatsız tabii; ama maalesef sporun ve profesyonelliğin içinde var bu. Milli takım kampının başında maalesef sağ diz ön çapraz bağlarım koptu. Açıkçası çok üzüldüm. Çünkü, ülkemizde elde ettiğimiz dünya ikinciğinden sonra önemli bir hedefimiz vardı bizim. Olimpiyat için ilk defa vize alacaktık. Hedefimiz çok büyüktü ve çok da iyi durumdaydık. Ama kamp iyi başlamadı maalesef. Ben de geçen sezonu çok iyi geçirmiştim, çok moralliydim. Tabii her şey istediğiniz gibi olmuyor her zaman. Milli takım için geçen yaz büyük talihsizliklerle başladı. Semih ve Ömer Aşık zaten sakatlıklarla geldi. Birlikte antrenman yapma şansını fazla bulamadık. Bu yüzden de bizden beklenen olimpiyat vizesini alamadık. Benim fizik tedavi sürecim devam ediyor. Sahalara dönüşüm de Şubat sonu ya da Mart başını bulacak gibi gözüküyor.
Geçtiğimiz Avrupa Şampiyonası’nda milli takımdan beklentiler çok yüksekti. Özellikle ülkemizde elde ettiğimiz dünya ikinciliğinin ardından. Seninle birlikte Ömer Aşık ve Semih Erden’in de sakatlıkları vardı. Sence esas sorunumuz pota altında mıydı? Litvanya’daki performansımız hakkında neler söylemek istersin?


Evet eses sorunu pota altında yaşadık diyebilirim. Çünkü ben ve Semih özellikle Tanjevic’in sisteminde önemli rol oynuyorduk. Aslında buna Tanjevic’in sistemi demek de yanlış olur. Orhun Ene de yıllardır bizimle birlikte. Dünya şampiyonasında ben, Semih, Ömer ve Hidayet aynı anda sahada olabiliyorduk. Buraya Ersan İlyasova’yı da ekleyebiliriz. Böyle olunca çok uzun ve hareketli bir takım haline geliyorduk. Bu şekilde de birçok takımı rahat savunabiliyorduk. Sakatlıklar gelince o rotasyon daraldı tabii. Bu sakatlıklar aslında Enes için çok iyi oldu. Çok iyi bir turnuva geçirdi. Ancak turnuvaya baktığımızda pota altında gerçekten çok zorlandık. Avrupa Şampiyonası uzun süren bir turnuva ve geniş kadroya sahip olan takımlar bir adım ön plana çıktılar.
Anadolu Efes’e dönelim. Anadolu Efes Türk basketbolunun lokomotifi kuşkusuz. Ancak özellikle son yıllarda önemli yatırımlar yapılmasına rağmen istenilen sonuçlar bir türlü alınamadı. Fakat bu sezon takım her kulvarda sezona çok iddialı girdi. Özlenen Anadolu Efes’i izleyebilecek miyiz bu sezon?


Anadolu Efes her zaman yüksek hedeflerle yola çıkıyor. Bu da benim kulüpteki 6. senem. Son dönemde her sene yolumuzdan çıkıyoruz ve hedeflediğimiz yere ulaşamıyoruz. Burada etkili olan birçok faktör var. Antrenörlerin sezon içinde gelişi gidişi, kulüp kapandı mı kapanmadı mı? Gibi sürekli değişen bir gündem vardı. Ancak bu sene özellikle THY Euroleague’de Final Four’un İstanbul’da olması hedef yükseltmemizi sağladı. Buna Fenerbahçe Ülker ve Galatasaray Medical Park da dahil. Bu önemli organizasyonun İstanbul’da olması bizim için çok  büyük bir avantaj. Orada en azından bir takımla yer almalıyız diye düşünüyorum. Bu anlamda Anadolu Efes de çok büyük transferler yaptı. Çok geniş bir kadro var, ama maçlar kağıt üzerinde kazanılmıyor. Sahada mücadele etmek gerekiyor. Bu anlamda daha sezonun başındayız. Ben de bütün gücümle iyileşip takıma katkı sağlamak istiyorum. Sahalara dönüşüm de Şubat sonu Mart başı gibi olacak. Belki ikinci turda takımdaki yerimi alabileceğim. Avrupa’da da birçok takım atılım yaptı. Ruslar çok büyük yatırım yaptılar, İspanyollar zaten her zaman yatırım yapıyorlar. İtalya’da Milano çok büyük transferler yaptı. O anlamda biraz zor olacak, ama seyircimiz önünde en az bir takımın final four’da yer alacağını düşünüyorum. 
Euroleague’de geçtiğimiz hafta çok sürpriz bir mağlubiyet aldınız. Özellikle de bu maçı kendi sahanızda kaybetmeniz tam bir şok etkisi yarattı. Anadolu Efes bu yenilgiyi telafi edebilecek mi sence?


Anadolu Efes için sezon iyi başladı. Ben geçtiğimiz hafta maçı salonda izledim. THY Euroleague çok uzun bir yol. Bu yenilgi ikinci turda ya da eleminasyon sisteminde gelseydi telafisi olmayabilirdi, ama işin başında olması takıma bir anlamda uyarı oldu. O anlamda ben çok fazla bir şeyin kaybedildiğini düşünmüyorum. Ondan önceki hafta da deplasmanda Partizan’ı yenmiştik. Partizan deplasmanı da her takımın kolay kolay çıkabileceği bir deplasman değil. Orada çok önemli bir galibiyet aldık. Geçen hafta bir kaza oldu, ancak ben takımın bu yenilgiyi telafi edebileceğini düşünüyorum.
Bu sezon Euroleague’de 3 Türk takımı mücadele ediyor. Galatasaray Medical Park da ön eleme maçlarını kazanarak Devler Ligi’ne adım attı. Senin de sıkı bir Galatasaray taraftarı olduğunu biliyoruz. Çok önemli isimleri kadrolarına eklediler. Onlar hakkında ne düşünüyorsun?


Galatasaray bu aşamayı bence bu sene yapmadı. Oktay Mahmuti ile ben de çalışma fırsatı yakaladım. Gerçekten çok iyi bir antrenör. Belli bir sistemi olan ve takımı iyi çalıştıran bir isim. Onun önderliğinde çok sistemli bir şekilde hareket ettiler. Oktay Mahmuti ile anlaşmaları da zaten onların ne kadar büyük düşündüğünü gösteriyordu. Şu anda takım da çok iyi. Anadolu Efes’ten Ender’i aldılar. Tutku geçtiğimiz sezonu çok iyi geçirdi. Lakovic’i aldılar. 3 oyun kurucu ile o bölgede süper bir güç oldular. Onlar da THY Euroleague’de sürpriz yapabilirler. Sürpriz demeyim aslında, çünkü ilk defa katılıyorlar. Bu noktada taraftar desteği çok önemli. Geçtiğimiz sezon biz bunu yaşadık. Fenerbahçe Ülker 13 bin seyirci averajıyla birinci oldu sanırım, biz de 11 bin taraftara oynadık. Bu gerçekten çok önemli. Buradan taraftarlara çağrıda bulunuyorum. Bütün takımlarımızın yolu açık olsun. Daha sezonun başındayız. Sakatlıklar yaşanabilir, ama inşallah final four’da en azından bir Türk takımı yer alacak. 
Takıma baktığımızda Savanovic, Batista, Ersan İlyasova, Barac ve Ermal Kurtoğlu gibi çok önemli pota altı oyuncuları kadroya eklendi. Bu uzunlara senin de katılacağını düşünürsek Euroleague’in en güçlü pota altına sahip ekiplerinden biri olduğunuzu rahatlıkla söyleyebiliriz. Bu konuda neler söylemek istersin?


Anadolu Efes çok büyük bütçelerle çok iyi bir takım kurdu. Pota altını da çok sağlam yaptık. Benim sakatlığım sistemi biraz bozmuş olabilir. Çünkü Türk oyuncuların varlığı her zaman önemlidir. Ufuk Sarıca ile oyunculuktan da tanışıyorum, takım arkadaşlarımla büyük bir moral içinde iyi bir sezon geçirebilirdim; ama olmadı. Kaybedilmiş bir şey yok. Profesyonel hayatta var bunlar. Ben bütün gücümle çalışıyorum. Fizik tedaviye gidiyorum ve günde 4-5 saat vaktimi harcıyorum sahalara dönebilmek için. Benim de takıma katılacağımı düşünürsek pota altımız çok sağlam. THY Euroleague’de final four’un en büyük adayı Anadolu Efes diyebilirim o yüzden.
Euroleague’de CSKA Moskova kurduğu kadro ile şampiyonluğun en güçlü adayı olarak gösteriliyor. Ancak Gasol kardeşlerin de her an Barcelona’ya katılabileceği konuşuluyor. Sence Devler Ligi’nde öne çıkan takımlar hangileri?


THY Euroleague’de basketbol belli bir seviyede oynanıyordu zaten. Ancak NBA’deki lokavt ile birlikte yıldız oyuncuların gelmesi seyir zevki açısından müthiş oldu; ama umarım lokavt uzun sürer ve yıldızları daha çok izleme şansı buluruz. Baktığımızda CSKA Moskova’da Andrei Kirilenko harika oynuyor. Nancy’de Nicolas Batum müthiş işler yapıyor. Gasol kardeşler Barcelona’ya gelebilir. Rudy Fernandez Real Madrid’e geldi. Ersan İlyasova bize geldi. Birçok transfer gerçekleşti. O anlamda çok dişli bir THY Euroleague var şu anda. Umarım Türk takımları da bu zorlu mücadelede ayakta kalarak final four’a kalmayı başarabilirler. 


NBA’deki lokavt nedeniyle birçok NBA yıldızı deniz aşırı ülkelerde forma giymeye başladı. Ülkemizde de Deron Williams, Sasha Vujacic, Mehmet Okur, Zaza Pachulia ve Ersan İlyasova gibi yıldız isimler ter döküyor. NBA oyuncularının lokavt süresince başka ülkelerde forma giymesini nasıl değerlendiriyorsun?


Sonuçta basketbol da bir eğlence. Seyircinin sahalara gelmesi açısından bu yıldızları izlemek önemli. Tabii kulüpler açısında da bakıldığında, mesela Beşiktaş Milangaz Deron Williams’ın üzerine takım kurdu. O, lokavt biter ve giderse nasıl bir sistem değişikliği olur soru işareti. Gerçi Ergin Ataman oraları planlamıştır, ama kontratlarında neler var onları bilmek gerekiyor. Mehmet Okur Türk Telekom’a geldi. Ankara basketbolu için çok önemli bir adım bu. Seyirciyi salona çekebilmek çok önemli. Dünya şampiyonasından sonra seyirci açısından bir kıpırdanma oldu, ama bunu sürdürmek gerekiyor. NBA yıldızlarını da herkes televizyondan izleyebiliyordu. Onları Türkiye’de sahalarda görebilmek çok önemli o yüzden. Umarım uzun süre hep birlikte oynarız.
Son olarak çok eski bir konuyu hatırlatmak istiyorum. 2006 yılında San Antonio Spurs’ten bir teklif almıştın, ancak kulüpten izin alamadığın için bu teklifi değerlendirememiştin. O anki duygularını da bizimle paylaşabilir misin?
Açıkçası şu andaki aklım olsa bütün gemileri yakar ve San Antonio Spurs’e giderdim. Şu anki düşüncem, olgunluğum ve tecrübem olsa daha farklı bir karar verirdim. Çünkü bir basketbolcunun en büyük hayali NBA’de oynamaktır. O anlamda bir fırsatı kaçırmış gibi gözükebilirim, ama her şeyde de bir hayır vardır. Belki de oraya gittiğimde çok ciddi bir sakatlık geçirip kariyerim sona erecekti. Fakat en azından orayı bir denemem gerekirdi diye düşünüyorum. Bu gerçekleşmedi, ama Türkiye’de de çok iyi bir şekilde üst düzeyde sürdürüyorum basketbol kariyerimi. Üzgün de değilim, ama bu konuda içim biraz buruk...

Kaynak: NTV SPOR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bundan sonra yorumlarınız onaydan geçecek.Çünkü bazı yorumlar ahlaken uygun olmayabiliyor.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More